۴۴۷ کیلومتر خطوط مترو برای شهروندان تهرانی در افق ۱۴20

تازه ها و اخبار۴۴۷ کیلومتر خطوط مترو برای شهروندان تهرانی در افق ۱۴20

۴۴۷ کیلومتر خطوط مترو برای شهروندان تهرانی در افق ۱۴20

551
1399/10/07

مهندس علی امام از آغاز مراحل انتخاب مشاور خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران خبر داد و عنوان کرد: از میان خطوط مذکور خط ۱۰ اولویت اجرایی بیشتری دارد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیر عامل این شرکت با اعلام خبر آغاز مراحل انتخاب مشاور ذی صلاح به منظور انجام مطالعات امکان سنجی احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروی تهران، عنوان کرد: هدف از توسعه خطوط مترو در افق 1420، پوشش کل مناطق ۲۲ گانه پایتخت و همچنین ایجاد شبکه و به هم پیوستگی خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌های تبادلی است. امام خاطر نشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۹۷ کیلومتر خطوط ۱ تا ۷، ۲۳4 کیلومتر ساخته شده و از مجموع ۱۷۵ایستگاه در خطوط مذکور، ۱۲۵ ایستگاه به بهره برداری رسیده است. مطالعات اولیه برای توسعه خطوط مترو به ۱۱ خط نشان می‌دهد که ۱۲۳ ایستگاه جدید در اختیار شهروندان قرار می گیرد. از سوی دیگر طول خطوط شبکه در حال تکمیل فعلی به 150 کیلومتر افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت مترو در ادامه گفت: در این صورت مجموعه طول خطوط مترو به حدود ۴۴۷ کیلومتر می‌رسد و این امر البته جدا از خطوطسریع السیر یا اکسپرس و خطوط مترو سبک است. او با اشاره به این که ساخت خط 10 به لحاظ اجرا در اولویت قرار دارد، گفت: این خط با ۴۲ کیلومتر طول از انتهای بزرگراه شهید باقری و شهید بابایی آغاز و به سمت مسیر بزرگراه های شهید چمران، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهید همت و نیز وردآورد امتداد می یابد. 
مهندس امام در پایان با اشاره به محدوده عبور 3 خط جدید دیگر خاطرنشان کرد: خط ۸ از مسعودیه، بزرگراه بعثت، قلعه‌مرغی، بزرگراه های شهید کاظمی، یادگار امام(ره)، آیت الله حکیم و شهید سپهبد قاسم سلیمانی(رسالت) تا خیابان سرسبز، خط 9 از دولت آباد، بزرگراه بسیج، پیروزی، نارمک، هنگام و بزرگراه شهید همت تا محدوده پارک جنگلی چیتگر و خط ۱۱  از پارک چیتگر، مناطق ۱۸ تا ۲۱ و ابن‌بابویه امتداد دارند.
 گفتنی است پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن است که در افق 1420 با احداث 4 خط جدید مترو، ظرفیت بهره مندی روزانه با استفاده از این شبکه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت، ایمن و سریع بالغ بر 11 و نیم میلیون سفر خواهد شد.

 
امتیازدهی:

دیدگاه‌ها