اولین ایستگاه قطار شهری با سازه شیشه ای

تازه ها و اخباراولین ایستگاه قطار شهری با سازه شیشه ای

اولین ایستگاه قطار شهری با سازه شیشه ای

521
1399/10/07

اولین ایستگاه قطار شهری با سازه شیشه ای در مشهد بهره برداری رسید

کیانوش کیا مرز، مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد

 این ایستگاه ۱۳۵ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۲۳ متر عمق دارد. ویژگی برجسته این ایستگاه، ساختمان آن است که با توجه به شیشه ای بودن آن و قرار گرفتن در فضای بوستان کوهسنگی، اولین سازه تیر و ستون شیشه ای کشور می¬باشد.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد در خصوص سازه ایستگاه کوهسنگی گفت: این سازه در ایستگاهی ساخته شده که در جوار بوستان کوهسنگی به عنوان یکی از مکان های پر رفت و آمد و جاذبه های گردشگری کلانشهر مشهد قرار دارد. سازه شیشه ای جدید به نحوی اجرا شده که حتی تیر و ستون آن نیز شیشه ای است. برای تکمیل ایستگاه قطار شهری کوهسنگی مشهد 1500 میلیارد ریال هزینه شده است. با بهره برداری از این ایستگاه تمام ایستگاه های خط دوم قطار شهری مشهد از بلوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در این کلانشهر فعال هستند.
وی ادامه داد: همه تجهیزات این ایستگاه نظیر سامانه های اطفا و اعلام حریق، مخابرات و پله برقی آن نیز تکمیل شده اند. کیامرز در مورد تامین 60 دستگاه واگن مورد نیاز خط یکم قطار شهری مشهد اظهار داشت: برای خرید این تعداد واگن تاییدیه های کارشناسی از وزارت کشور اخذ شده و به منظور اخذ مجوز خرید از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به زودی وارد مذاکره خواهیم شد تا این واگن ها در سال 1399 وارد ناوگان شوند. 
خط یکم قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد در اسفند 1389 به بهره برداری رسید.  در حال حاضر روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر مسافر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه 5/4 کیلومتری این خط از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 1394 به بهره برداری رسید.
خط دوم به طول 5/14 کیلومتر از بلوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در دست بهره برداری است. 
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد به طول 30 کیلومتر که شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد، از فروردین 1395 آغاز شده است. عملیات اجرائی  5/14 کیلومتر ازخط چهارم از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجائی، از مرداد 1398 شروع گردیده است.∎
 منبع: روابط عمومی و بین الملل شرکت قطار شهری مشهد، ۱۳98.

 
امتیازدهی:

دیدگاه‌ها