پیشرفت پروژه قطارشهری تبریز

تازه ها و اخبارپیشرفت پروژه قطارشهری تبریز

پیشرفت پروژه قطارشهری تبریز

522
1399/10/07

رییس دفتر رئیس جمهوری، با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه قطار شهری تبریز گفت: از سوی هیات دولت و رئیس جمهوری از زحمات و تلاش‌هایی که برای قطار شهری تبریز به خصوص اقداماتی که در دو سال گذشته برای تامین مالی آن انجام شده است، تشکر می¬کنم. 

محمود واعظی در آیین افتتاح فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز اظهار کرد: همبستگی خوبی بین مسئولان این استان وجود دارد و پروژه‌های مهمی در آذربایجان شرقی در حال اجرا است. رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد این هستیم که هر سه ماه یک بار بخشی از قطار شهری تبریز به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این نوید خوبی است که با توجه به شرایطی که کلا‌نشهرهای ما دارد این گونه تسهیلات برای  مردم فراهم می شود.

مهندس مصطفی موسوی فرد، مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه
در مراسم افتتاح فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز، مهندس مصطفی موسوی فرد گفت: کمک¬های دولت به متروی تبریز نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ نفر در متروی تبریز مشغول کار هستند. تخصیص بودجه لازم به مترو توسط سازمان برنامه و بودجه و واگذاری املاک توسط شهرداری تبریز سبب شد که پروژه توسعه متروی تبریز با قوت ادامه یابد. 
جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به پیشرفت قابل توجه پروژه قطار شهری تبریز، گفت: با توجه به بازدیدی که از پروژه قطار شهری تبریز داشتیم به منظور تسریع و تسهیل فعالیت‌های صورت گرفته تخصیص اوراق مشارکت ویژه مورد نیاز است.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه در طی سال¬های گذشته کلانشهر تبریز در بحث حمل و نقل ریلی از دیگر کلانشهرها عقب بود، در طی دو سال گذشته با قدرت بیشتری فعالیت ها در جریان بوده و امروز شاهد دوشیفته بودن فعالیت ها هستیم. برخی از شهرها مثل مشهد اگر از کلان شهری همچون تبریز جلو افتادند به خاطر اوراق قابل توجهی بود که در سال‌های دور دریافت کردند. امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مبلغ قابل توجهی اوراق در اختیار شهر تبریز قرار گیرد تا موتور محرکی برای پروژه باشد. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از حمل و نقل ریلی به عنوان گرانترین حمل و نقل ها نام برد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی زیرساخت‌های خاص خود را طلب می‌کند از این رو به عنوان یکی از حمل و نقل¬های گران-قیمت شناخته شده است و این موضوع حمایت¬های ویژه شهرداری و وزارت کشور را طلب می‌کند. وی ادامه داد: با سهمیه بندی بنزین یکی از موضوعاتی که مورد استقبال خوب مردم قرارگرفت استفاده از حمل و نقل عمومی بوده است و بدون شک زیرساخت‌های این موضوع باید تسهیل و تسریع شود و به حق کلانشهرها نیز دغدغه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را جدی گرفته و مصمم به ارائه خدمات بیشتر در این راستا هستند. 

 

جمالی نژاد استفاده از فضاهای ایستگاهی برای تولید ثروت توسط شهرداری‌ها را مورد تایید قرار داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی شهرداری ها می¬توانند با ادارات دولتی همچون راه و شهر سازی کارهای جدیدی را برای تولید ثروت و دارایی برای تشریح پروژه مترو آغاز کنند. استفاده از فضاهای ایستگاهی برای تولید ثروت درکنار اوراق مشارکت می¬ تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت حمل و نقل ریلی در شهرها داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: استفاده از پتانسیل سرمایه¬گذاران بخش خصوصی در تمام پروژه¬ها باید مورد توجه قرار گیرد و صرفاً در پروژه¬های کلان خلاصه نشود چرا که با سپردن پروژه‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی حضور مردم را در تمام پروژه ها شاهد خواهیم بود و امیدواریم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.∎

منبع: سازمان قطار شهری تبریز، 1398، 1399

امتیازدهی:

دیدگاه‌ها